רפורמת הסרדינים של בנט? לא לערבים ולא חרדים

בנצי ליזרוביץ No Comments on רפורמת הסרדינים של בנט? לא לערבים ולא חרדים
13:46
28.04.24
מערכת האתר No Comments on משיח, עכשיו! הרב שניאור אשכנזי והרב דב הלפרין בסעודת משיח • צפו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

"למה נפתלי בנט נותן שהאפליה תפתח את שנת הלימודים הראשונה בכהונתו?" זועקים הורים מכל הארץ ומבטיחים מחאה עיקשת.

מנהלי בתי ספר רבים ברחבי הארץ נדהמו לקבל השבוע מכתב רשמי ממפקחת במשרד החינוך, המודיעה להם כי לא ייכללו ברפורמת הכיתות הקטנות עליה הכריז שר החינוך לפני כחודש.

במשרד החינוך רשומים מעל 80 אלף תלמידים המשתייכים לחינוך המוגדר "המוכר שאינו רשמי" ביניהם ילדים חרדים מוסלמים ונוצרים. על פי התארגנות מתוכננת של פורום מיוחד של כל בתי הספר הללו, הורים חרדים, מוסלמים ונוצרים ישתפו פעולה במחאה מאורגנת על הצפיפות ותנאי הלימוד במוסדות החינוך ועל האפליה הבוטה שעושה משרד החינוך בין ילד אחד לרעהו. אם לא יחול שינוי של רגע האחרון, בעוד כשבועיים בפתיחת שנת הלימודים ימשיכו 42 אלף תלמידים ערבים להצטופף בכיתות ולא ליהנות מתנאי הרפורמה של משרד החינוך. כמותם ירגישו גם 35 אלף תלמידים חרדים ועוד 7,500 ילדים הלומדים בבתי ספר דמוקרטיים ואנתרופוסופיים.

במכתב חריף ששלח יו"ר פורום המוכר שאינו רשמי דוד שרפר לשר החינוך בנט נכתב: "אני פונה אליך בשם עשרות אלפי ילדים ללא מסגרת פוליטית. אנא, עוד לא מאוחר לקבל החלטה אמיצה ששמה קץ לאפליה בין ילדים. במוסדות הללו מתמודדים כל העת עם אפליה תקציבית רבת שנים שהולכת ומחריפה. האם ילדים אלו לא זכאים ללמוד בכיתות צפופות פחות? ".

"אנו נתקלים בתופעה פסולה של אפליית ילדים, על רקע ההשתייכות שלהם לקהילות ומגזרים ללא גב פוליטי. לאורך שנים המדינה נותנת לילדים מקבוצות חזקות את כל העוגה, ולילדים שלנו היא משאירה רק פירורים" דברי שרפר.

IMG-20150819-WA0001

בתגובה למכתב מוסדות מוכר שאינו רשמי טוענים גורמים חרדיים במשרד החינוך כי מרבית התלמידים החרדים נכללים ברפורמה של בנט. "התוכנית של שר השיכון חלה על מוסדות מעיין החינוך התורני ומוסדות החינוך העצמאי. היא לא חלה על תלמודי התורה הפרטיים אך שם ממילא מספר התלמידים בכיתה נמוך בדרך כלל".

עסקנים חרדיים נוספים טוענים כי "בסך הכל בנט פעל באופן הגון עם הציבור החרדי. לבוא ולומר שמפלים אותנו לרעה זה לא יהיה מוצדק. נכון שבמקרה של רפורמת הסרדינים יש בעיה אבל באופן כללי משרד החינוך קשוב לצורכי החינוך של המגזר ולכן אין טעם לצאת למאבק".



0 תגובות